veelgestelde vragen over bestellen en betalen

Heb je een vraag? Dan kun je bij onze online Klantenservice terecht. Kijk eerst bij de veelgestelde vragen of je vraag erbij staat. Kun je geen antwoord vinden, neem dan contact op met onze klantenservice.

  • Hoe werkt een voorbeeldkaart?

    toon
    Kies uit de galerij met voorbeeldkaarten een kaart die je leuk vindt. Daarna kun je deze bewerken en naar je eigen smaak aanpassen.
  • Wat is de kwaliteit van de kaartjes?

    toon
    Elke kaart heeft dezelfde hoge kwaliteit als een kaart die je in de winkel zou kopen. Alle kaarten zijn full colour geprint op wenskaartpapier met de beste printers en hoogste digitale printstandaarden en worden voorzien van luxe afgeronde hoeken.
  • Welke formaten en kaartsoorten zijn er?

    toon
    Fotokaart: Small (105x148), enkel en dubbel
    Wenskaart: Small (105x148), dubbel, Medium (120x167), enkel en dubbel, Large (148x210), enkel en dubbel.
    Alle wenskaarten zijn te bestellen in vier verschillende papiersoorten: mat, glans, parelmoer en linnen.
  • Wat voor foto's moet ik gebruiken voor mijn kaart?

    toon
    Als je vanaf je eigen computer een digitale foto wilt uploaden zorg dan dat dit een
    jpg-bestand is van maximaal 4 MB groot.
  • Hoe kan ik vreemde symbolen (ë,à) aan mijn tekst toevoegen?

    toon
    Maak je gebruik van een lettertype waar je bijvoorbeeld geen symbolen aan kunt toevoegen, zoals bij ë en à. Dan is dit creatief op te lossen door een nieuw tekstvlak aan te maken en hierin met een ander lettertype, waar dit symbool wel kan worden gemaakt, het gewenste symbool te maken. Dit kan je doen via een toetsencombinatie op je toetsenbord.
  • Is er een minimum aantal kaarten dat ik moet bestellen?

    toon
    Alle wenskaarten worden geleverd in een setje van 10 stuks. Je kunt zoveel setjes in één keer bestellen als je maar wilt.
    De fotokaarten worden per setje van 20 stuks geleverd.
  • Hoe weet ik zeker of mijn bestelling gelukt is?

    toon
    Na een succesvolle bestelling wordt er automatisch binnen enkele minuten een bevestigingsmail gestuurd. Heb je deze mail niet ontvangen? Mogelijk is de e-mail in je ongewenste mail beland.
    Kun je de e-mail nog steeds niet vinden, ga dan naar 'Mijn HEMA-bestellingen' en controleer of de bestelling geplaatst is. Staat je bestelling niet in de lijst? Controleer dan of het bedrag van je rekening is afgeschreven of plaats je bestelling opnieuw.
  • Hoe gebruik ik een kortingscode?

    toon
    Als je een kortingscode hebt ontvangen kun je deze tijdens de bestelprocedure bij de laatste betalingsstap invoeren.
  • Ik heb een kortingscode, maar deze werkt niet. Hoe kan dit?

    toon
    Als je kortingscode niet werkt is deze of al eerder gebruikt, of verlopen of niet goed ingevoerd.
  • Hoe weet ik wat de status van mijn bestelling is?

    toon
    Na het plaatsen van je bestelling ontvang je een bevestigingsmail. Vervolgens bekijk je via 'Mijn HEMA-bestellingen' de status van je bestellingen. Als je op het ordernummer klikt van je bestelling, vind je de verdere details over de status. Je ontvangt een e-mail wanneer we de bestelling verstuurd hebben.
  • Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen van mijn bestelling.

    toon
    Na een succesvolle bestelling wordt er automatisch binnen enkele minuten een bevestigingsmail gestuurd. Heb je deze mail niet ontvangen? Mogelijk is de e-mail in je ongewenste mail beland. Kijk of de bevestigingsmail in de map met ongewenste e-mail terecht is gekomen. Kun je de e-mail nog steeds niet vinden, ga dan naar 'Mijn HEMA-bestellingen' en controleer of de bestelling geplaatst is. Staat je bestelling niet in de lijst? Plaats je bestelling dan opnieuw. Heb je daadwerkelijk geen bevestigingsmail gehad? Neem dan contact op met de online klantenservice.
  • Kan ik mijn bestelling wijzigen?

    toon
    Je kunt je bestelling alleen wijzigen als je nog niet op “'bestellen”' geklikt hebt. Als je bestelling eenmaal geplaatst is, kun je deze niet meer wijzigen.
  • Is het mogelijk om mijn bestelling te stoppen?

    toon
    Nadat je het bestelproces hebt doorlopen kan jouw bestelling helaas niet meer worden gestopt. Dit komt door de korte doorlooptijden tussen het bestellen en het drukken van de kaartjes. Zorg er dus voor dat je 100% tevreden bent voordat je een kaart bestelt.
  • Bestellen lukt niet - betaling loopt vast.

    toon
    Meestal komt dit door een tijdelijke storing of overbelasting bij de betaalsite van de bank. Als het na meerdere pogingen niet lukt om te bestellen, neem dan contact met ons op.